Re: Comodo Firewall Pro rotkitem i babolem?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sat 22 Dec 2007 - 06:59:45 MET

Użytkownik "Sempiterna" <rzopa@amorki.pl> napisał w wiadomości
news:476c3f3f$1@news.home.net.pl...
> No właśnie, coś czułem "tanie niedomówienie"...
> 3.0.13.268

Zmieniłem, całkowicie (odinstalowanie starej wersji i powywalanie wpisów
w Rejestrze, oraz zainstalowanie od nowa najnowszej wersji), na
3.0.14.276.

>>> [74.52.245.98] (jak widać, nie wygląda to na Comodo, chyba, że to

> Przez port DNS-owy po UDP?

> Pisze mi w okienku, ze jest nowsza wersja, zainstaluję i spróbuję.
> Jak będzie mi robić to samo, napiszę, jak nie - też napiszę :) O ile
> nie zapomnę :)))

A więc (pamiętajcie dzieci nigdy nie rozpoczynać tak zdania) :),
zainstalowałęm to-to domyślnie, z modułem Defense+. I tenże moduł był
odpowiedzialny za to spowolnienie - utworzona była dość pokaźna lista
plików nie rozpoznanych, przez co pozostawionych do przejrzenia przez
administratora. Robi to z plikami w jakiś sposób wykonywalnymi, jak lecą
np. tekstowe, to zwloki nie ma. Poprzednia wersja chyba obrabiała
wszystkie... Tak, tu też mam spowolnienie i też dość pokaźne. Ale
przynajmniej cmdagent nie pojawia mi się na liście połączeń pod port
DNSowy i nie ma uzależnienia szybkości przenoszenia od kontaktu z netem.
Zawsze mogę wyczyścić listę i wtedy znów leci szybko. I tak może być,
jeśli mój komp ma być bezpieczny, to niech i tak będzie.

> OK, sprobuję. Na razie wyłączyłem cmdagent-a, ubijając w taskmanagerze
> i jest spokój, a Comodo nadal pyszczy, gdy zobaczy nie-taką aktywność.

Po założeniu nowej wersji nie widzę już niestosownych zachowań, cmdagent
nie daje się już wyłączyć z taskmanagera, Defense ładnie raportuje
dokonywanie takich prób :)
Na razie, jeśli nie będzie gorzej, to może zostać. Zwykle nie robię tylu
przenoszeń na raz, na codzień to spowolnienie nie jest tak zauważalne.
Comodo, powiedzieć można, uratował się sam. Zostaje.

Dziękuję za sugestie, mam nadzieję, że będzie już dobrze.

--
Kot czeka na pomoc... http://www.bazylek2007.republika.pl/