Spalony procesor RAID na p³ycie g³ównej

Autor: Tomasz D. <chelsea220WYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Tue 18 Dec 2007 - 03:33:10 MET

Witam.
W mojej firmie mamy fileserver z dwoma dyskami w trybie RAID, system Win 2000.
ostatnio zdech³ nam fileserwer, tzn problem by³ z dyskami, komp siê startowa³
ale nie widzia³ dysków :( Wystartowanie z cd z Linuxem, dyski by³y widziane.
Go¶æ (serwisant) powiedzia³ po zdiagnozowaniu ¿e pad³ kontroler na p³ycie
g³ównej. Na pytanie co z danymi? Stwiedzi³ ¿e jest du¿y problem :(
Po zasiêgniêciu opinii w internecie :) stwierdzi³em ¿e teoretyznie je¶li dyski
twarde s± sprawne mo¿na je przesnie¶æ do alternatywnej p³yty g³ównej z podobnym
chipsetem i nie powinno byæ problemu z dostêpem do danych.
I tu mam pytanie do znawców tematu, czy to prawda czy nie?
Z tego co wiem to ¿e by³y 2 hdd wiêc opcje s± dwie, tryb RAID 0 lub 1, innej
opcji nie ma, ale jaki tryb by³ zastosowany u mnie w firmie, nie wiem :(
Proszê pomó¿cie mi, chodzi mi tylko o czyst± ciekawo¶æ, czy serwisant mówi
prawdê czy nie. Druga sprawa, jako¶ nie mogê uwierzyæ w s³owa serwisanta.

Pozdrawiam

Tomek D.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl