Re: vista - pytanie do fachowców

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 10 Dec 2007 - 00:18:18 MET

Proces Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> zwrócił błąd:

> [...]
>
> To nie są wydumane zagrożenia. Każdy proces, który bez naszej zgody
> uzyska prawo zapisu do Program Files bądź do niekontrolowanej zmiany
> wpisów w gałęzi HKLM, może nam zrobić z systemem co zechce. Wystarczy że
> podmieni którąś z bibliotek na własną.

Ale jeśli zapisuje tylko katalog w którym jest zainstalowany, a to zdaje
się najczęstszy feler w drobnych programach, to systemu nie zepsuje. Co
do wpisów w rejestrze to faktycznie, niektóre zdawałoby się ważne mogę
zmieniać (i programy pewnie też) bezproblemowo, a inne takie nijakie są
zablokowane nawet do odczytu.

> Jesteś pewien, że przez Defendera? Sprawdź w jego historii. A w ogóle to
> co to za aplikacja?

Nie, nie jestem, ale nie odróżniam jeszcze który składnik visty co robi,
bo one są wzajemnie mocno powiązane, przez odnośniki. Chodzi o to co
blokuje programy przy starcie. Program to riva tuner, do wyświetlania
temperatury GPU, HDD itp.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8