Re: współpraca siecowa vista+win98se

Autor: HatMan <haha_at_haha.com>
Data: Sat 08 Dec 2007 - 17:57:25 MET

Użytkownik "Michal Biek" <mb@2.pl.invalid> napisał w wiadomości
news:fjc187$2q65$1@opal.icpnet.pl...
> Nieprawda.
> Jeżeli jest ping z Visty na remotehost czyli Win98 oznaczać to może albo
> niepoprawną nazwę tego hosta, udziału albo niewłączony NetBios /
(TCP/IP)
> albo problem z DNS ...
> albo niepoprawną konfigurację Visty (Sieć powinna byc Private, a także -
> wbrew logice - należy włączyć udostępnienie plików). BTW Vista potrafi
> wykrywać automatycznie , dzięki unikalnej metodzie skanowania sieci, bez
> problemu wszystkie włączone komputery, urządzenia, w tym drukarki
sieciowe
> [...]

Tak też chyba jest, że facet dał plamę z konfigiem visty
na razie totalnie wyłączyłem firewalla w usługach,
w karcie vistowej netbios włączony
komp z win98se o nazwie "1" drukarka udostępniona nazwa
"hp1320" - już w viście widzialny i drukarka też.
Wszak przy próbach instalacji wywalał się komunikat o
błędzie 0x00000866 zainstalowałem hp1320 na usb na tym kompie z vistą
utworzyłem port lpt1 adres portu 192.168.1.4 (komp z win98se)
przekierowałem na ten port, ale działało tylko do restartu
jako że deviceless connections are not persistent
wpisałem net use lpt1 \\1\hp1320 /persistent:yes

i mam spokój..ufff
czy można było jakoś prościej ?? tzw. normalny użytkownik
był bliski trwałego pobytu w zakładzie dla leciuteńko zdenerwowanych
niestety cosik namotał, przyjrzę się firewallowi visty na razie
unieruchomionemu

--
HatMan