Re: [vista] Odzyskiwanie visty kontra synowie kozy i Szatana

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 08 Dec 2007 - 05:53:34 MET

Proces Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> zwrócił błąd:

> Viściany backup nie kompresuje obrazu, tak więc nie ma sensu się tym
> bawić. Proponuję ściągnąć Drive Snapshota
> http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm (działa w środowisku recovery) i
> nim zrobić obraz partycji. BootIt też powinien zagadać, może ściągnij
> nowszą wersję, ostatnio były w nim jakieś poprawki wprowadzone co do
> obsługi USB właśnie. Poza tym masz jeszcze do dyspozycji darmowy
> programik CopyWipe, nim też możesz klonować partycje. No i - ostatnio
> właścicielom dysków Seagate/Maxtor dodają darmowego Acronis TrueImage do
> programu Seagate Seatools. Jest całkiem niezły.

Partycję systemową przekopiowałem BINGiem, a drugą, większą chciałem
czymś innym, i tu pojawił się problem.

Wszystkie programiki ściągnąłem i sprawdziłem, mam kilka uwag:
1. DS coś mi krzaczy o błędach, nie wiem o co chodzi, ale przez to
przełącza się w wolny tryb. Ale próbowałem spod windows.
2. BING widzi napędy USB bez włączania USB2 i pierwszą partycję
przekopiował jak należy, ale drugą robił bardzo wolno i nadal się wiesza
po włączeniu USB2, no trudno. Do robienia kopii na inną partycję dysku
wewnętrznego nadal jest bardzo dobry.
3. CopyWipe może klonować tylko dyski, podgląd partycji służy... do
podglądu partycji :)
4. To chyba DiscWizard. Akurat teraz migruję z Seagate na Hitachi (parę
tygodni temu na innym kompie robiłem odwrotnie), mam też zawsze
przynajmniej jeden dysk Seagate, więc jest to jakieś rozwiązanie, dobrze
wiedzieć.

Tym niemniej do zrobienia kopii partycji ostatecznie użyłem pośrednika w
postaci programu obrazującego (demo Image for Windows) i drugiego dysku
USB, bo wszystkie inne z wymienionych programów które są w stanie robić
kopie partycji (plus DriveImage XML) robiły to przeraźliwie wolno pod
windowsem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8