Re: [vista] Odzyskiwanie visty kontra synowie kozy i Szatana

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 05 Dec 2007 - 07:24:27 MET

Proces Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> zwrócił błąd:

> Konsola naprawcza Visty daje nieporównywalnie więcej możliwości od
> starej Konsoli Odzyskiwania dostępnej w XP. Przede wszystkim masz dostęp
> do praktycznie wszystkich narzędzi działających z wiersza poleceń, można
> też uruchomić wiele programów działających w trybie graficznym. Programy
> te i narzędzia można uruchamiać z dowolnej lokalizacji, na przykład z
> katalogu systemowego uszkodzonego systemu, albo z podstawionej płytki CD
> lub USB Pena.

Hm, jakoś u mnie działały głównie polecenia z rodziny dir i del. Ta ma
działać po kliknięciu na Command Prompt czy jest jakaś inna konsolka
dostępna, której nie zauważyłem?

> Działa net lokalny (po odpaleniu startnet.cmd). Działa też
> dostęp do Internetu, skąd można sobie pociągnąć np. aktualizacje do
> antywirusa bądź inne programy i narzędzia. Działa Total Commander z
> większością wtyczek, działa Opera. Działa regedit, w którym należy
> podmontować rejestr uszkodzonego systemu poleceniem Załaduj gałąź i już
> można go edytować.

W opisanym przypadku polecenie załaduj gałąź było wyszarzone i
nieaktywne niestety.

> Można z palca ładować sterowniki niezbędne do obsługi
> urządzeń, np. dysków twardych SATA bądź SCSI. Jednym słowem, komfort
> pracy i ilość dostępnych możliwości jest w ogóle nieporównywalna.\

Kiedyś tak chwaliłeś Konsolę XP :)

> A narzędziem o które pytasz jest sc.exe.

Dziękuję.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8