[vista] Odzyskiwanie visty kontra synowie kozy i Szatana

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 05 Dec 2007 - 06:33:18 MET

Witam.

Czy jest jakiś sposób na uzyskanie Konsoli Odzyskiwania takiej jak na XP
w systemie Vista? Ewentualnie jak zastąpić komendy listsvc (spis usług),
enable (włączenie usługi) i disable (wyłączenie usługi). Ostatnio
wyłączyłem (ustawiłem start na Manual) usługę która okazało się
umożliwia logowanie do windowsów, jakiś credentials manager czy coś.
Automatyczny naprawiacz oczywiście (1) nie dał sobie rady, widocznie
nikt nie przewidział że usługa może zostać wyłączona. Program MMC w
konsoli nie działa, a jedynym programem jaki można sobie podczepić pod
wykonywanie plików (tutaj chciałem odpalić services.msc) jest Notatnik.
Prawie żadne polecenie nie działa, bo nie ma ustawionych ścieżek i
zmiennych systemowych albo nie działają potrzebne usługi. Regedit działa
(choć ograniczony uprawnieniami), ale nie znalazłem tam tej usługi.
Proponowanym przez system rozwiązaniem jest reinstalacja tegoż lub
odzyskanie całości z backupu. Ostatecznie użyłem punkt przywracania,
który powstał parę godzin wcześniej.

Pytania dodatkowe: czy tytułowi inżynierowie microsoftu usunęli Konsolę
bo uznali że system jest tak dobry że nie będzie potrzebna (2), czy
dlatego że system jest tak dobry, że żeby zachować pracę coś trzeba
zepsuć? A może Konsola jest, tylko tak sprytnie ukryta że trzeba mieć
jakiś papier żeby ją uruchomić?

1) oczywiście, bo na trzy czy cztery próby z różnymi banalnymi do
rozwiązania problemami w żadnej mu się nie udało naprawić
2) http://blogs.msdn.com/winre/

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.