Re: XP-zaskakujący komunikat...

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 04 Dec 2007 - 20:11:39 MET

In news:fj3f4i$m36$1@inews.gazeta.pl,
*poli * <300ton.WYTNIJ@gazeta.pl> typed:
> Witam.
>
> Wczoraj zmontowałem sprzęt: ASUS M32N DeLux WiFi Edition; AMD DualCore
> 5000+; 1GB OCZ; Barracuda 500GB; Amacrox Warior 450W. Z radością
> zainstalowałem XP- ka Professional SP2 i kiedy spełniony postanowiłem go
> wyłączyć moim oczom ukazał się komunikat : "Mozna teraz bezpiecznie
> wyłączyc komputer". Nie muszę, chyba dodawać, że natychmiast sprawdziłem
> w ocjach zasilania co jest ustawione. Z racji ,że właściciel chciał
> używać Cool'n'quiet ustawiłem: "minimalne zarządzanie energią" a on i tak
> nie wyłączał się.
> [...]

Otwórz edytor Rejestru i dokonaj zmiany w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
DWORD "PowerdownAfterShutdown" = 1
oraz uruchom menadzer urzadzen-->Widok ->Pokaz ukryte urzadzenia-->
wlacz
NT APM/Legacy Support, plus wlacz funkcje 'ACPI Support' w biosie.
lub
PP na pulpit-->właściwośc-->wygaszacz ekranu-->zasilanie-->zaawansowane
zarzadzanie energią (APM)--> zaptasz Włącz obsługę zaawansowane
zarządzanie energią
Wejdz do Menadżera urządzeń / Komputer / Jednoprocesorowy
Komputer z interfejsem ACPI i zmien go na "Komputer z zaawansowanym
interfejsem ACPI" a nie jak masz "Standard PC".
Zrestartuj komputer, wejdz do BIOS'u i włacz ACPI .. komputer
uruchomi sie bez potrzeby reinstalacji systemu.
Oraz poczytaj:
http://windows.howto.pl/artykuly,windows-31-253-0.html

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;810903&Product=win2000
http://support.microsoft.com/kb/309283/PL/