VISTA - 'usypianie' twardych dyskow

Autor: yodacki <yodacki_at_gazeta.pl>
Data: Sun 02 Dec 2007 - 17:09:46 MET

Witam,

mam następujący problem w Viście.
Otóż zauważyłem że dyski twarde (mam 2 sztuki w kompie) w czasie gdy nie
są wykorzystywane zostają jakby wyłączone.
W momencie gdy odwołuję się do któregoś z nich słyszę jak zaczynają się
"rozkręcać". Pies drapał jeśli chodzi o dysk dodatkowy, ale występuje to
również na dysku który jest główny i na którym jest postawiony system.
Sytuacja jest np. taka: oglądam tv z tunera przez jakieś 20-30 minut,
zamykam okno tunera i słyszę jak dysk zaczyna się budzić. Niestety
zazwyczaj kończy się to blue screenem. Sytuacja ta nie dotyczy tylko
tunera, w czasie pracy na wordzie (który jest na drugim dysku) gdy chce
pobrać jakieś grafiki do tekstu z dysku na którym jest system również
występuje ten objaw. Blue Screen nie występuje tylko wtedy gdy ruszę
myszą po np. pół godzinnej bezczynności i nie mam odpalonych żadnych
aplikacji.
W planie zasilania wyłączanie dysków mam wyłączone.
Czy może mi ktoś poradzić co z tym zrobić ? Czy jest w systemie jeszcze
gdzieś opcja która nie pozwala na wyłączanie/usypianie dysków ?

Z góry dziękuje za info.
Pozdrawiam
Jacek