Re: Kontrola pracy pracownikow

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 30 Nov 2007 - 11:12:44 MET

jaki pisze:

> Nie mierz ludzi swoja wiedza.
> Nie każdy jest taki cwany i rozumie na czym polega zliczanie.

Ja bym jednak stawiał na to, że w momencie wprowadzenia
tego typu systemu zaraz zaczną się "szemranie porozumienia"
mające na celu wymyślenie sposobów na obejście. Taką mam
wiarę w naturę ludzką jakoś ;)

> Lepsze to niz blokowanie wszystkiego, zeby zaczela się praca.

A jest faktycznie tak źle? Wiadomo już o tym z jakichś źródeł?
Nie da się tego załatwić metodami standardowymi, tzn. pogadanką
"nie chcemy was monitorować, ale przesadzacie troszkę, nie
zmuszajcie nas do tego"?

Jeżeli to już jest przećwiczone i nie działa, to może zamiast
takich automatów analizujących czas uruchomienia aplikacji
wystarczy na początek coś w stylu VNC w trybie read-only.
Nawet nie ukryte i niekoniecznie często używane -- chodzi
o to, by była świadomość, że można sprawdzić co i jak.

Poza tym blokowanie jest całkiem dobrą metodą. Można nawet
wprowadzić blokowanie wybiórcze, np. odblokowywać wszystko
w jakichś godzinach lunchowych żeby przy kanapce można było
poczytać newsy na Onecie, ale w pozostałych godzinach ciąć
wszystkie najpopularniejsze serwisy.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |