Marcin Narzynski pisze:
> Wydaje mi się, że przesadzasz, że procesor potrzebuje dziesiątek watów
> do rysowania okien 2D. Wystarczy spojrzeć na obciążenie procesora w
> trakcie pracy przy pulpicie.
Ja nie mówię o rysowaniu. Ja mówię o *komponowaniu*. Czyli
składaniu całego obrazu ekranu na podstawie wyrasteryzowanych
do pamięci bitmap z kanałem przezroczystości. Bo tak działa
Vista w trybie Aero -- a nie jak XP i wcześniejsze, gdzie
aplikacje rysowały bezpośrednio do bufora ramki w odpowiedzi
na WM_PAINT.
> Ale zgadzam się, że faktycznie GPU odciąża procesor. Z tym, że GPU musi
> teraz wykonywać operacje 3D, które wymagają znacznie więcej obliczeń.
Ale *proste* operacje 3D. Poza tym GPU są do tego przysto-
sowane. Skoro GPU może wyrasteryzować w ciągu sekundy ileś
milionów trójkątów, narysowanie w tym czasie setki nie
zużyje zbyt dużo energii.
> Pobór byłby o wiele niższy gdyby faktycznie karta graficzna potrafiła
> oszczędzać energię nieużywanych modułów. Tymczasem - jak widzę - obaj
> mamy nadzieję, że to będzie następny krok w nowych modelach kart.
I właśnie o to chodzi.
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Administrator, Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../Received on Fri Nov 30 10:00:09 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 30 Nov 2007 - 10:42:04 MET