Marcin Narzynski pisze:
> Otóż zaczyna teraz zwracać się uwagę na to, aby komputer był jak
> najbardziej oszczędny, tymczasem Vista z upodobaniem korzysta z karty
> graficznej w trybie 3D - powodując zwiększony pobór prądu.
Skąd wiesz, że zwiększony?
Pamiętaj, że następuje *przeniesienie* obliczeń. To, co dotych-
czas musiał liczyć nieprzystosowany do tego CPU, teraz staje się
pracą świetnie zoptymalizowanego do tych zadań GPU. CPU tylko
zleca zadanie komponowania okien i jest wolny -- może albo stać
bezczynnie i oszczędzać kilkadziesiąt watów mocy, albo liczyć
coś innego, oszczędzając czas (i moc też w efekcie).
Komponowanie okien nijak się też ma do gier, w których co
klatkę trzeba komponować na nowo cały obraz z setek tysięcy
trójkątów. Tutaj masz kilkadziesiąt (wielkich co prawda)
teksturowanych prostokątów, które trzeba przez większość
czasu zmieniać i przerysowywać raz na sekundę tylko. Pobór
mocy będzie więc odpowiednio niższy.
Poza tym rynek GPU też potrzebuje teraz nieco oszczędności.
Niedawno w końcu układy graficzne zaczęły wyłączać całe
moduły 3D w czasie, gdy karta jest w "czystym" trybie 2D --
może teraz czas, by pobór mocy silnie zależał od stopnia
obciążenia obliczeniowego GPU, a więc by pojawiły się
mechanizmy znane np. z Core 2 Duo, gdzie nieużywane poje-
dyncze *bloki* są wyłączane, gdy nawet przez chwilę
stoją bezczynnie?
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Administrator, Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../Received on Fri Nov 30 08:35:06 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 30 Nov 2007 - 08:42:03 MET