Re: jaka usluga w systemie startuje siec?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Wed 28 Nov 2007 - 12:25:09 MET

Kajetan schrieb:
> "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message

> Ja jeszcze trzy grosze - poleganie na przyznaniu IP z DHCP tez jest
> kiepski,
> u mnie ludzie dostaja IP od switcha zaraz po wlaczeniu komputera, ale
> chwile
> pozniej zaczyna sie negocjacja 802.1x i komputer dostaje zupelnie nowy
> adres
> ktorym bedzie sie poslugiwal w sieci. Ten pierwszy, ktory dostaje od
> switcha jest
> tylko na chwile i nie daje dostepu do zadnych zasobow.
> [...]

To jest przewidziane.

Tzn. sa dwa warianty wykrycia, czy jestesmy w (dobrej) sieci:

a) latwa do skonfigurowania dla uzytkownika/administratora - wpisanie
adresu serwera (wyslanie pakietu TCP do serwera, czekanie na odpowiedz
przez X czasu)

b) trudniejsza do skonfigurowania dla uzytkownika/administratora -
wlasny skrypt/program, ktory wykryje zmiany sieci i inne nietypowe
rzeczy; kod wyjscia 0 - dobra siec.

Ja sie martwie o realizacje a).

--
Tomasz Chmielewski