Re: VISTA bardziej bezpieczna

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <blackfox_at_x-privat.org>
Data: Sat 24 Nov 2007 - 17:27:43 MET

Krzysiek wrote:

> [...] Zacząłem więc szukać alternatywy, która dogra się z defenderem
> i wbudowany firewallem Visty. Używałem kiedyś KERIO ale ten program
> jest fajny na jedną solo stację. Problemy robią się z komunikacją
> LAN, a o włączonym DHCP można zapomnieć. Więc pogrzebałem w grupie,
> znalazłem wątek http://tinyurl.com/3cp77f i ciekawego linka
> http://www.av-comparatives.org/ Stanęło więc na NOD32. Ale jest też
> fajny pakiet ESET Smart Security. Zainstalowałem i póki co nie gryzie
> się z defenderem. Ma prosty interfejs z możliwością włączenia
> zaawansowanego. Jak szanowni koledzy rozwiązali temat
> [...]

IMO to co jest już w samym systemie po rozsądnym skonfigurowaniu i
dozbrojeniu programem antywirusowym w zupełności powinno wystarczyć do
normalnej bezpiecznej pracy. Dorzucanie pakietów zawierających w sobie
cuda i wianki to IMO w dużej mierze działanie tylko dla uszczuplenia
portfela i uzyskania ulgi psychicznej, że coś tam się zrobiło. ;-)
Osobiście wychodzę z założenia, że nawet najbardziej wymyślne i drogie
zabezpieczenia nie zastąpią zdrowego rozsądku użytkownika. Lepiej więc
dobrze wykorzystać te narzędzia, które się ma pod ręką niż instalować
mnóstwo gadżetów, w których się w końcu niestety niektórzy gubią...

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk