Re: Uratowanie systemu przy zmianie plyty,klonowaniu itd

Autor: Tomasz Minkiewicz <Tomasz.Minkiewicz_at_interia.pl>
Data: Fri 16 Nov 2007 - 09:55:29 MET

On Thu, 15 November 2007 14:46 *Artur* (artur_mietek@poczta.onet.pl)
wrote in <6f93.0000008e.473c4d99@newsgate.onet.pl>:

> Witam
>
> Wykonuje instalacje programu sysprep dla malej pracowni komputerowej..
> Niestety dostwaca sprzetu na jednym komputerze zainstlowal mocno roznica
> sie plyte glowna od pozostalych i system nie wstaje po sklonowaniu..
>
> Najlepiej byloby wymienic ten komputer.. ale chyba nie uda mi sie juz nic
> wyklucic z nimi.
>
> Czasami pojawiaja sie takie sytuacje jak ostatnio mialem z prywatnym
> komputerem ze wymienialem plyte glowna i tez system nie wstal.. co mozna
> wtedy zrobic?

Upewni膰 si臋, 偶e uk艂ad dysk贸w jest dok艂adnie identyczny jak w starym
komputerze, odpi膮膰 wszystkie, kt贸rych w nim nie by艂o, spr贸bowa膰 za艂adowa膰
system w trybie awaryjnym; je艣li si臋 uda, wywali膰 wszystkie urz膮dzenia
(mo偶e poza niekt贸rymi systemowymi, ale ich nie wymieni臋, bo zawsze to robi臋
na czuja :)), splun膮膰 3x przez lewe rami臋, przestartowa膰. Powinno p贸j艣膰.

Tylko witz polega na tym, 偶e je艣li pozwolisz si臋 systemowi za艂adowa膰
normalnie (nieawaryjnie) na zmienionej maszynie i zbluskrini, to
prawdopodobnie nie wstanie ju偶 nawet w trybie awaryjnym. Dlatego je艣li
tylko masz mo偶liwo艣膰, zawsze r贸b kopi臋 dysku (bez subtelno艣ci - zwyk艂e
uniksowe dd jest najprostsze i szybkie), kt贸ry b臋dziesz przenosi艂. W razie
czego odtworzysz go do stanu wyj艣ciowego i mo偶esz pr贸bowa膰 jakiego艣 innego
sposobu.

> Czy dobrze mysle, ze to wina niepowodzenia ladowania sterownikow? a moze
> chodzi o kontroler dysku? mozna jakos uratowac taka sytuacje?
>
> Aha i nie chodzi mi o nakladanie systemu na system lub wybranie opcji R
> przy instalacji, bo to podpowiadaja wszystkie fora.. raczej mysle o
> konsoli odzyskiwania i probie ratowania..

Nie qmam. Po choler臋 si臋 tak m臋czy膰 z jedn膮 maszyn膮? Nie pro艣ciej
zainstalowa膰 na niej po bo偶emu to, co ma by膰 zainstalowane i mie膰 spraw臋
z g艂owy? Skoro piszesz o d艂ubaniu z konsoli, to znaczy, 偶e nie chcesz tego
automatyzowa膰, tylko zrobi膰 raz. A w takim razie - co zyskujesz na takim
d艂ubaniu?
Zreszt膮 konsola odzyskiwania Windows贸w to IMVHO produkt burzy m贸zg贸w
microsoftowych developer贸w pod has艂em "Jak si臋 system wywali, to admin si臋
wkurzy. Znajd藕my spos贸b, 偶eby go wtedy wkurzy膰 jeszcze bardziej." :-|

--
Tomasz.Minkiewicz@interia.pl