Re: SQL Express 2005 zdalnie jak po LANie ...?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 15 Nov 2007 - 06:49:49 MET

Dnia Wed, 14 Nov 2007 13:25:16 -0800, Krzysiek napisał(a):

> jest sobie firma. Są komputery (dwa laptopy i serwer SQL czyli Winda z
> SQL Express). Na tym pracuje baza danych programu InsertGT czyli
> system sprzedaży i obsługi magazynu. Na dwóch laptopach są końcówki
> tego SW, które pracuje na serwerze SQL. Wszystko jest wpięte w jednego
> switha i pracuje w grupie roboczej FIRMA. I teraz JA sobie jade w
> pizdu, zabieram laptopa i siedząc np. na plaży chcę mieć dostęp do tej
> bazy danych czyli inaczej możliwość uruchomienia podstawowego
> narzędzia pracy czy podglądu pracy ;-) NIe mam zielonego pojęcia od
> [...]

Najprościej będzie włączyć serwer VPN na XP-ku w firmie (utwórz nowe
Połączenie przychodzące) i zestawić z nim tunel przy pomocy klienta
wbudowanego w drugi system. Jest to banalnie proste. Po zestawieniu
tunelu staniesz się członkiem sieci lokalnej i wszystkie usługi, w tym
dostęp do SQL-a, powinny działać.
Twój router musi umieć przepuszczać ruch VPN do serwera.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/