Re: [SBS] Przeniesienie domeny

Autor: Łukasz 'c00lfon' K. <c00lfon_at_127.0.0.1>
Data: Wed 14 Nov 2007 - 22:37:45 MET

Użytkownik Łukasz 'c00lfon' K popełnił:
> Mam w sieci Microsoft Server 2003 for Small Business Server, który
> robi za kontroler domeny i serwer pocztowy (Exchange). Z różnych powodów
> jestem zmuszony przenieść całą domenę na inną maszynę, chcę tam SBS R2.
> Problem polega na tym, iż nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. ;)
>
> Pogooglałem, znalazłem ADMT3 do przeniesienia domeny. Do Exchange zapewne
> wystarczy Exchange Mailbox Wizard (backup skrzyki, odłączenie,
> przyłaczenie, replikacja). Nie bardzo tylko ogarniam ADMT. Stworzyłem
> środowisko wirtualne, w którym chciałem przestestować to narzędzie i
> [...]
Wspomniałem już, że ADMT jest do niczego.
Problem rozwiązałem tak, że w podsieci testowej stworzyłem sobie domenę o
takiej samej nazwie, jak stara, a następnie podpiąłem do niej komputer z
prawdziwej domeny i poprzepinałem profile wg. dokumentu "Transparent
Windows Workstation Domain Migration": <http://42.pl/u/vUY>. Zadziałało.
Nawet ikonki i tło pulpitu było jak wcześniej, że nie wspomnę o HKCU.

Skrzynki Exchange ugryzłem tak, że skopiowałem wszystko do archive.pst i
przywróciłem.

Aż szkoda, że Microsoft nie dał żadnego porządnego narzędzia do tego celu.
No ale cóż, trzeba sobie radzić. :)

Pozdrawiam,
Łukasz.

--
   c00lfon (Łukasz K.), CZĘSTOCHOWA, Poland
IRC: c00lfon, GG: 8161603, Mail: c00lfon%irc.pl