Re: Stary Compaq i wyjątkowo kiepskie transfery w LAN

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Wed 14 Nov 2007 - 16:31:34 MET

> uzywam starych compakow i nie spotkalem sie z takim problemem. Nie
napisales
> czy podlaczone te komputery sa przez jakis switch czy bezposrednio, ale
> mniejsza o to.

Switch lub switch w routerze.

> Wgraj ostatni bios do komputera,

Najnowszy.

> sterowniki producenta (nie windowsowe) do
> karty sieciowj,

Tak jest.

> sterowniki do plyty glownej (aby na pewno DMA dzialalo),

Przyznam ze jeszcze nie znalazlem, ale bede musial.

> podlacz komputery przez switch (najlepiej zarzadzalny - moze zobaczysz
> jakies bledy na portach switcha...),

Niestety nie mam pod reka zarzadzalnego.

> wez nowe patchcordy (z koncowkami
> zalewanymi a nie zarabianymi recznie).

Jasna sprawa - gdy nie musze, to nie uzywam zaciskanych.

> Jak nie pomoze to sprawdz jeszcze pod jakims LiveCD Linuksowym (Knopix)
czy
> zachowanie bedzie takie samo odnosnie predkosci przesylania plikow.

A tu problem, bo tam nie ma miejsca na CD, choc pewnie w koncu bede musial
kupic CD notebookowe i tyle.

No ale - problem zostal wlasciwie rozwiazany - winna okazala sie karta
sieciowa w... kliencie. I byc moze switch, bo ostatnio jakies cyrki
odprawia.
Tak czy siak transfery w obie strony oscyluja w granicach 3-4MB/s i nie
tna sie, wiec jest zdecydowanie lepiej.

Pytanie czy moge miec szybciej?
Rozumiem, ze teoretycznej granicy 100Mbit pewnie nie osiagne, ale cos
wiecej niz 3-4MB/s?

Poszukam driverow ogolnie do tego komputera, ale juz widze ze W2k na
standardowych sterownikach nie potrafi w zaden sposob obsluzyc dyskow
procz "bufor wlaczony".

Dziekuje i pozdrawiam,

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327