Re: udostępnianie plików Windows XP Prof.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 14 Nov 2007 - 06:58:40 MET

Dnia Tue, 13 Nov 2007 22:53:49 +0100, snuffkin78 napisał(a):

> Wyłaczenie prostego udostępniania przy wyłączonym koncie gościa również
> nie powoduje "pojawienia się" czegokolwiek w otoczeniu sieciowym.
> Dostaję komunikat, że nie mam uprawnień do przeglądania grupy roboczej
> (swojej zreszta)... Na drugim komputerze oczywiście widze siebie i tylko
> siebie...

Oczywiście konto gość nic nie ma do przeglądania sieci, chodziło mi o
pewną niekonsekwencję. Proste udostępnianie polega na "wchodzeniu" na
konto Gość, no a Ty je miałeś wyłączone. Załóż teraz identycznych
użytkowników na wszystkich komputerach z tymi samymi hasłami (nie mogą
być puste) i komputery zaczną mieć do siebie dostęp.

A otoczenie sieciowe to zupełnie inna bajka. Może spróbuj wpierw
przejrzeć ten serwis http://banita.pl/konf/smb.html.

> Przeglądając przez IP oczywiście mogę dostać się do zasobów. Dzięki :-)
>
> P.S. A swoją drogą, czemu jeden z komputerów się upiera że się dostać do
> grupy nie może, a mimo wszystko bezproblemowo mogę przeglądać zasoby?

A jaki jest kod błędu? Możesz go podpatrzeć wykonując w wierszu poleceń
net view bądź net view \\komputer.

Lista błędów wraz z ich opisami leży tutaj:
http://www.howtonetworking.com/Troubleshooting/notaccessibale0.htm
http://www.chicagotech.net/systemerrors.htm

Przeczytaj też to:
http://www.pckurier.pl/archiwum/artykuly/stelmaszek_ewa/przegsie/