Stary Compaq i wyjątkowo kiepskie transfery w LAN

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Tue 13 Nov 2007 - 14:16:33 MET

Mam troche nietypowy problem - dotyczy on obecnie W2k.

Otoz na tym sprzecie (to stary Compaq z PII 400MHz z 256 RAM na pokladzie)
dzieja sie dziwy, jesli chodzi o transfery przez siec (BPFTP).
Mam w domu polozona 100'ke i ogolnie - dziala niezle.
Jednak na tym komputerze Upload oscyluje w granicach 3-5MB/s, a
Download... 200-600kB/s!
Tragedia!

Z poczatku myslalem, ze to wina sieciowki (zintegrowana), ale po wymianie
na 3com na PCI jest dokladnie to samo. Zadnych odchylek.

Myslalem ze to dysk (choc dysk z takim zapisem to jakis dowcip, a system
chodzil normalnie), wiec z 7.6GB Quantum ewoluowal (Ghost) do 40GB
Seagate'a. Nic to nie dalo.

Troche nie mam pomyslu jak to ugryzc - w samym dzialaniu kompa to nie
przeszkadza, bo najczesciej sluzy on jako drugi malenski zapasowy
komputerek (poczta, mail, grupy), ale gdy najdzie mnie ochota zeby odpalic
tam serwer ftp to troche szlag czlowieka trafia.

Te transfery sa zupelnie niezmienne - niezalezne od dysku, sieciowki czy
kabla. Ki czort???

Pomysly? Na pewno nie chce sie go pozbywac, ale jesli nawet RealVNC ma
problem z plynnym dzialaniem to jest to problem... Transfery po sieci
oscyluja w granicach wartosci ktore podalem, w zaleznosci ktory komputer
je generuje.

Np. maksymalny upload z dwoch komputerow (XP+XP), gdzie kazdy wyrabia maks
(np. 300 i 500kB)... sumuja sie! I w tym momencie rzeczony Compaq
downloaduje juz 800kB a zdarza sie wiecej.

Za to kompletnym szczytem jest to, ze gdy Compaq staje sie klientem i
serwer ftp odpalam na innym komputerze w sieci (XP), to transfery z i na
Compaqa sa jak najbardziej normalne.

Nic juz nie jarze...

Wszelkie ograniczniki predkosci zdjete w serwerze i klientach ftp.
Mam process explorera - Compaq pomimo swojego wieku zasadniczo sie nudzi i
sciaganie/odbieranie nie pochlania go wiecej niz w 10-20%.

Ps. To nie brak full duplexu.
Ps2. Wyslalem takiego samego posta na alt.pl.comp.os.windowsxp zanim
znalazlem ta grupe, ale to nie cross.

Pozdrawiam i TIA,

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327