Re: Do speców od dzielenia dysków?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 08 Nov 2007 - 18:02:45 MET

** pilotek <malupilcio@ogo.com> wrote:

> bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz na moje maile, ale dalej mam kilka
> watpliwosci Raid1 bedzie wolniejszy w zapisie, moze kilka nieznaczace % ale
> zawsze.

No i? Większość pracy dysku to odczyty. Obrabiasz video cyfrowe czy duże pliki
i je często zapisujesz?

> Czy po padnieciu jednego dysku i wlozeniu nowego, sam uzupelni sie danymi?

Sam to raczej nie, musisz odbudować.

> Czy wydajniejszym i lepszym na potrzeby domowe nie bylby radi 0+1 lub 1+0

Oczywiście, że będzie lepszy. No ale mówimy o dwóch dyskach tak?

> masz na mysli to ze tak samo moze pasc kontroler raid i narobic szkod?

Mam na myśli, że może się stać cokolwiek.

> przy raid1 w koncu zawsze mam kopie danych na drugim dysku

No chyba, że nie masz bo padnie.

> czyli generalnie odradzasz tworzenie na samym poczatku malej partycji
> przeznaczonej wylacznie dla bootloadera?

No. Bo po co?

> rozumiem ze winda i tak bedzie tam smiecila swoimi plikami?

Raczej tak.

> mozesz w 2 slowach okreslic roznice miedzy MBR a bootsectorem? czy MBR tyczy
> sie partycji czy dysku jako takiego?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sektor_rozruchowy

W ogóle polecam Wikipedię do takich spraw. :)

> ok czyli montuje Winde na C:

> no i tu pytanie, do tej pory czytalem ze lepszy na swap jest FAT32,

Nie jest.

> zwyczajnie szybszy dostep na potrzeby obslugi jednego wielkiego pliku.

Niemierzalne, mit.

> Czy mam rozumiec ze FAT32 bedzie wolniejszy niz NTFS?

Nie ma różnicy, NTFS będzie lepszy.

A i zapomniałem dodać, że ta partycja ma być na swap ale na pierwszym dysku
Windows niech też ma swap - optymalnie jest jak ma dwa swapy na dwóch dyskach
to sobie system samemu optymalnie będzie z tego korzystał.

Nie.