Re: Do speców od dzielenia dysków?

Autor: Tomasz Minkiewicz <Tomasz.Minkiewicz_at_interia.pl>
Data: Thu 08 Nov 2007 - 17:09:47 MET

On Thu, 8 November 2007 14:27 *pilotek* (malupilcio@ogo.com)
wrote in <fgv2sf$2hs$1@inews.gazeta.pl>:

> ok racja,

Nie po prostu "racja", tylko jeśli istnieje możliwość wywalenia swapa na
inny dysk fizyczny niż sam system, to bezwzględnie należy to zrobić.
Maszyna dostaje odczuwalnego kopa (o ile oczywiście jest w niej na tyle
mało pamięci, że swaplik jest intensywnie wykorzystywany - w czasach,
gdy 128MB to było duuużo, różnica bywała drastyczna :)).

> ale pozostaje wybor systemu plikow, NTSF czy FAT32? jesli ktorys
> to dlaczego?

FAT32. Jest odrobinę szybszy. Upewnij się, że klaster ma 4kiB.

--
Tomasz.Minkiewicz@interia.pl