Re: Jak przenieść instalację win2000 na inny dysk

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 08 Nov 2007 - 10:25:03 MET

Kamikazee pisze:
> dd kopiuje wszystkie sektory dysku nawet wolną przestrzeń przez co jest
> wysoce nie wydajny np. dysk 120 GB a zajęty tylko w 50% czyli 60 GB
> danych w przypadku dd daje to około dwukrotnie dłuższy czas kopiowania.

Owszem. Ale dzięki temu unika się kłopotów pojawiających się
przy kopiowaniu partycji zawierających jakieś błędy logiczne
czy ukryte w jakiś sposób dane. Można też kopiować dowolne
systemy plików, a nie tylko rozumiane przez jakiś program.

Poza tym nowy dysk często kupuje się, gdy stary jest już w
sporej części zapełniony, a wtedy strata czasu jest już
pomijalna, biorąc pod uwagę zalety.

> W większości przypadków nowy dysk jest większy i ludzie wolą mieć od
> razu dostęp do całej powierzchni dysku wraz ze "starym" układem partycji

Cóż, ja jestem zwolennikiem jak najmniejszej liczby partycji.
Ale zauważyłem, że wielu użytkowników woli mieć sporo partycji.
W takim przypadku możliwość dołożenia wolnego obszaru, a nie
rozszerzenia istniejących partycji, może być zaletą.

Poza tym argument praktyczny: dd ma się na każdej instalacji
Linuksa praktycznie. Ja mam płytę LiveCD Ubuntu, a nie mam
polecanych przez Ciebie narzędzi i w związku z tym są one
na straconej pozycji u mnie. Jak ktoś nic nie ma, to może
sobie wybierać. Ja jednak polecam sprawdzone przeze mnie
narzędzia.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |