Re: Jak przenieść instalację win2000 na inny dysk

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 13:54:37 MET

On 30 Paź, 08:46, "LFC" <long...@poczta.onet.pl> wrote:
> Pytanie jak w temacie. Na starym dysku zaczyna brakować miejsca i chciałbym
> włożyć nowy znacznie większy dysk, ale w miarę możliwości, aby nie trzeba było
> robić reinstalacji systemu i wszystkich aplikacji. Czy da się skopiować cały
> filesystem i potem odpalić to już z nowego dysku bez większych kombinacji, a
> jeżeli tak , to jak?

jest taki program - Image For Windows. Dostępny również dla DOS. Ja
używam tego dla DOS, bo nie trzeba unlock-ować plików systemowych.
Wykonuję backup systemu na HDD lub płytach DVD i później po prostu
odzyskuję ten backup. Przed backupem program zapyta o weryfikację
danych (TAK) i byte-for-byte (nie). Nie - dlatego, że B4B odzyskuje
całą strukturę dysku (partycje, literki etc). Wyłączają tą funkcję
można postawić system na dowolnym dysku. Dalej są programiki jak
BootIT gdyby coś się popsuło i trzeba było powiększać partycje
systemową. Przenosiłem tak z 20GB na 60GB system z RAID 0 na HDD. A
teraz będę robił z drugą stronę ;-)

Image For Dos oraz BootIt. Programy działają chyba 30 dni. Warto kupić
sobie licencje (ok. 70 zł).