Re: Jaki najnowszy komputer do NT?

Autor: wywal_to <_at_gazeta.pl>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 18:24:41 MET

Dnia Sat, 03 Nov 2007 14:21:52 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Mogą być kłopoty. NT jest wyrozumiały, ale całość na pewno
> będzie działać wolniej i bez większości funkcjonalności (dyski
> w trybie kompatybilności, brak sterowników do USB i grafiki więc
> VGA mode only i tak dalej). Nie wiem czy jest sens.

Szybkość działania nie ma wielkiego znaczenia, bardziej stabilność i
niezawodność. USB jest zbędne i inne "wodotryski" są zbędne ;-)

> Dlaczego musicie?

Stary komputer po kilku latach pracy 24/7 już się kończy (zwisy, resety)
zaczyna padać już płyta główna

> W takich przypadkach albo zostawia się starą maszynę i tylko
> dokłada nową żeby robiła to, co nie wymaga konkretnego sprzętu
> i oprogramowania a ma chodzić szybiej, albo korzysta się z
> wirtualizacji (ale wtedy kontakt z ISA raczej odpada).

ISA musi byś gdyż jest to komputer sterujący oczyszczalnią ścieków i cała
komunikacja ze sterownikami idzie przez pewną (cholernie drogą) płytkę na
ISA ;-))
Jej wymiana raczej odpada.
Całość została odpalona 10 lat temu i do tej pory działało, a teraz jest w
sumie drobny problem polegający na tym, że oprogramowanie stabilnie działa
właśnie pod NT :-(
Zastanawiam się, czy W2000 bardzo się różni od NT??

--
Pozdrawiam.
Jacek