Re: Problem z instalacją Win XPPro, PC nie widzi niektórych dysków

Autor: staszek <staszek666_at_gmail.com>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 10:36:29 MET

On 1 Lis, 18:34, "Kamil Jach" <kamil.jach.WYT...@gazeta.pl> wrote:
> Witam,
> Mam pewien problem, który przekracza moją skromną wiedzę na temat komputerów.
> Sytuacja wygląda tak:
>
> Mam obecnie system Windows 2000 Pro i 3 dyski twarde:
> C: - 80 GB (traktowany jako Master przez system, ale nie ma tam zworki na
> igiełkach)
> E: - 19 GB (zworka na pozycji Cable Selector)
> F: - 40 GB (zworka na pozycji Slave)
>
> System jest na dysku C:, który podłaczony jest do płyty głównej złączem SATA.
> Pozostałe dwa dyski są starszego typu, podłaczone są złączem ATA.

> [...]

1. zerknij moze w biosie jest wylaczone IDE w biosie powinny byc
widziane jesli sa dobrze podlaczone (zasilanie + pas ATA)
2. istnieje mozliwosc ze pas ATA jest do wymiany
3. E: - 19 GB (zworka na pozycji Cable Select) powinien bys podpiety
na koncu pasa i wykryty powinien byc jako MASTER
    F: - 40 GB (zworka na pozycji Slave) powinien byc podpiety w
srodku pasa i jako SLAVE powinnien byc wykryty w biosie
4.odlacz oba dyski i uruchom kompa podlaczaj pojedynczo

5 . dyski albo kontroler walniety