Re: Co zrobić aby system XP widział myszkę?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 30 Oct 2007 - 02:50:44 MET

Użytkownik "KMAJSZEK" <mariusz610@wp.pl> napisał w wiadomości
news:fg5v5q$ion$1@atlantis.news.tpi.pl...
>W komputerze jak go dostałem latała luzem zaślepka z obudowy ta w
>miejscu
> kart rozszerzeń. Może ona coś tam na broiła jakieś zwarcie albo co.

Bardzo prawdopodobne. Np. szpilki portu USB... dobrze, jeśli na płycie
jest bezpiecznik, to wystarczy go wymienić (to zostaw jednak dobremu
elektronikowi), a jeśli go nie ma... cóż... mało, a kiedyś bym tak
zjarał znajomemu płytę, musiałem wyciągnąć, oczyścić ze zwęglenia,
załatać dziurę, wstawić uszkodzony element (taka malutka ceweczka SMD),
na szczęście udało się i port ożył. Początkowo myślałem, że to LED się
na jasnopomarańczowo świeci... Przyczyną było niewłaściwe oszpilkowanie
wtyczki śledzia, zwarło plus do masy i ... efekt jak opisałem.
Pół biedy, gdy trafiło w zasilanie portu. Gorzej, jeśli np. upaliło
linię danych, albo jakąś ścieżkę w środku... Jeśli zasilanie, to można
obejść uszkodzony odcinek kawałkiem cienkiego przewodu, to jednak jest
robota dla dobrego elektronika - może być bardzo precyzyjna (zdarzyło mi
się lutować przecięte, leżące obok siebie, 5 ścieżek...).
Zasilanie portu USB może, nie musi, być na tej samej linii, co port
klawiatury, myszy, czy RS. Zmierz woltomierzem napięcie po skrajnych
(ale w jednym rzędzie) szpilkach portu USB - powinno być 5 woltów, tyle,
ile daje zasilacz. Jeśli jest inaczej, to masz problem. Nie rzeźb sam,
chyba, że umiesz DOBRZE lutować... bo jak się coś schrzani, to może być
definitywnie do piachu. Jeśli chcesz zachować płytę, to możesz dokupić
kartę z portami USB, kiedyś upaliłem RS-y, to wyłączyłem w BIOSie i
dokupiłem za grosze... no, 5 zeta kosztowała na giełdzie) kartę z
portami RS. To jest tania karta - przykład masz tu:
http://www.1klik.pl/sklep/Kontrolery_USB/c267/
Ale poszukaj też dalej, może jeszcze taniej? Albo skocz na giełdę, czy
do jakiegoś sklepu komputerowego...?
Na tej karcie obsadzisz myszę, dyski... co tam masz.
Z zewnętrznym kontrolerem PS/2 może być gorzej, ale jak masz dzia\ającą
klawiaturę, to nawet przy upalonych RS-ach dokupujesz za 5-10 zeta kartę
z takowymi i jedziesz - myszę szeregową na pewno dostaniesz, z
kółeczkiem też są. Reszta pod USB... i świat nie musi wiedzieć, że coś
połatałeś.

Na zakończenie - podkreślam - część z działań może byc trudna, część
niebezpieczna dla komputera, jeśli nie czujesz się na siłach, to choćby
nie wiem, jak cię "cisnęło", nie rzeźb sam. A jeśli czujesz się na
siłach i umiesz lutować, to działaj :)

--
LH
Tylko dzięki zaiste niepojętej, a tak wielkiej i niezbadanej