Vista - wieszanie sie przy dostepnie do hdd

Autor: Botman_L <bt_l_at_gmail.com>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 20:21:03 MET

Witam, kupilem niedawno nowy dysk 400GB Caviara. Zainstalowalem na nim Viste
Home Premium i od tego czasu mam dziwne zwieszki systemu. Dzieje sie tak
tylko podczas uruchamiania niektorych aplikacji jak "Outlook Express".
Zawieszka wyglada tak ze wszystko sie zamraza nawet myszka i nie idzie
doslownie zrobic nic po za hard resetem. W systemie mam jeszcze podpiete 2
dyski po 200GB. Skanowalem dyski wbudowanym w windowsie programem ale nic
nie znalazl zlego. Nie wiem co jest grane, ale strasznie to jest irytujace,
ten komputer mam juz od roku i zaczely sie problemy od kiedy zainstalowalem
ten sam system na nowo na nowym dyskiem. Normalnie moge np. grac na nim
przez 12h, w najnowsze gry potem chce sobie poczytac usenet i zwieszka. :/

W dzienniku zdarzen windowsa po takiej zawieszce czesto znajduje takie oto
wpisy:

Zródło: ntfs
Domyślny menedżer zasobów transakcji w woluminie K: napotkał błąd
niepowtarzający operacji i nie można go uruchomić. Dane zawierają kod błędu.

Zródło: nvstor32
Wydano polecenie resetowania urządzenia \Device\RaidPort0.

Czasami powatarzajace sie kilkakrotnie. Takie zwieszki przytrafiaja mi sie
srednio co 2 dni.

Co moze powodowac te zwieszki?

pozdr.