Re: Po przeniesieniu na nowy dysk XP nie rozwiązuje DNSów

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 09:53:05 MET

Dnia Sun, 28 Oct 2007 00:20:53 +0200, Michal Biek napisał(a):

> DNS standardowo tak jak każda aplikacja sieciowa korzysta z <winsock>.
> Z w/w wynika jakie jest (z grubsza) powiązanie usługi DNS z <winsock> i
> gniazdami ...
> no i dlaczego DNS w takim przypadku nie zadziała(ł).

Sorry Gregory, mnie to się dalej nie wiąże. Popatrzmy jak działa ping. Gdy
pingujemy odległy komp po adresie liczbowym, nie musimy tworzyć gniazda
(UDP), No więc ping idzie. Jeśli teraz ten sam komp chcemy pingnąć po
adresie literowym, ping musi się zwrócić do klienta DNS by ten połączył się
z serwerem DNS. Kontakt nastąpi zgodnie z protokołem DNS więc bez pojęcia
gniszdo. Zatem klient bez przeszkód otrzyma adres liczbowy. No więc
dlaczego
a: klient go nie otrzymuje?
b. klient nie umie przekazać adresu pingowi?
c. Ping nie umie skorzystać z otrzymanego adresu?

Przypominam ze serwer DNS jest "pingowalny", tzn. że jest z nim kontakt.

--
Jacek