[P.S.]: Jaki darmowy Firewall pod XP?

Autor: Krzysztof Kapuściński <krzysztof_at_kapuscinski.org>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 09:02:18 MET

Krzysztof Kapuściński wrote:

> Ów test wydaje mi się ... taki sobie. To przykład jednego z komputerów w
> sieci lokalnej, który korzysta z zasobów serwera plików i ma dostęp przez
> router do Internetu. Włączona jest tylko "Zapora Windows".
>
> # nmap -sS -p 1-65535 192.168.1.8
>
> Starting Nmap 4.20 ( http://insecure.org ) at 2007-10-27 23:00 CEST
> All 65535 scanned ports on 192.168.1.8 are filtered
> MAC Address: 00:00:00:00:00:00 (Dell Computer)
>
> Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 1359.980 seconds

Uzupełniając to co napisałem wcześniej.
Jeżeli nmap nie znalazł dostępu z zewnątrz to możemy przyjąć, że go nie ma.
Dlatego pisanie, iż Zapora Windows jest do niczego to z lekka niepoważna
wypowiedź. Jeżeli ktoś znajdzie obejście i dostanie się z zewnątrz przez ZW
to równie dobrze zrobi to przez Comodo czy Jetico. Są sposoby obchodzenia
firewalli, szczególnie tych firmowych, i nie ma znaczenia czy będzie to
firma A, B czy C.
Wspomniany test firewalli może tylko dezorientować i wprowadzać fałszywe
poczucie bezpieczeństwa. Należy o tym pamiętać.
Może powiem rzecz niepopularną lecz praca na koncie o ograniczonych
uprawnieniach to podstawa bezpieczeństwa ważniejsza od jakiegokolwiek
firewalla, jeżeli tego nie stosujemy to ŻADEN firewall nam nie pomoże.

--
Krzysztof Kapuściński