Re: Komunikaty Firewalaa Kerio

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Sat 27 Oct 2007 - 15:47:34 MET DST

*scaut.00* pisze:

> zainstalowalem sobie Kerio 2.1. i po otwarciu internet explorera wywala mi
> komunikat, ze iexplorer chce wyslac ramke UDP do jakiegos tam portu,,,
> Moglby mi ktos wyjasnic czy blokowac takie komunikaty, czy zezwalac??
> Co to w ogole jest ta ramka..???
> Tak samo zglasza czesto probbe poloczenia SVCHOST z siecia..
> Nie wiem czy zezwalac, czy blokowac./..
> Pomozcie- na co zezwalac, a co jest neibezpieczne, bo wiekszosci komuniaktow
> nie kumam...
> I jeszcze jedno pytanko...
> Pytal mnie czy zezwolic WinAmpowi polaczenie z siecia..
> [...]

Hmm... nie wiem czy zechcesz posłuchać dobrej rady :-), ale... odinstaluj
tego Kerio i włącz systemową Zaporę Windows. Ochroni komputer przed
atakami z zewnątrz równie skutecznie jak każdy inny frewall programowy
jednocześnie bez ryzyka, że wyklikasz zezwolenie dla programu, który jest
(potencjalnie) niebezpieczny, nie zadaje niezrozumiałych pytań i powoduje
najmniejsze kłopoty z ogólnie rozumianym "działaniem internetu".

W ramach bonusu dostaniesz kilka-kilkanaście sekund szybciej uruchamiający
się system :). Kerio, mimo, że to jeden z lżejszych programów tego typu
jednak trochę czasu potrzebuje żeby się uruchomić. No inie jest już taki
najnowszy, w czasie kiedy powstawał nikt o XP jeszcze nie słyszał.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]  [ICQ: 275830896]