Re: Swap, wydajność i defragmentacja

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 27 Oct 2007 - 13:18:17 MET DST

Dnia Sat, 27 Oct 2007 12:49:52 +0200, Lawrens Hammond napisał(a):

[...]
> Testowałem takie wybiegi w NT4. Wyłączałem swapa i pchałem ile wlezie.
> Po sam sufit.
> Rezultat końcowy był różny, raz wywaliło błąd stop 0x50 (Kernel) Page
> fault in nonpaged area, przeważnie jednak pojawiała się tona komunikatów
> o braku pamięci, ale taka ramka też jej potrzebuje, aż w końcu nawet na
> ramki nie starczało. Oczywiście, już dawno nic nowego nie chciało się
> odpalać, czasem z komunikatem, że nie ma miejsca, czasem i bez niego,
> dobrze, jeśli niekiedy udawało się nagle zabić jakiś program... ale z
> [...]
[...]

ZTCP w którymś z Windows które miałem (NT, W2k, XP, Vista - nie
pamiętam) był taki objaw, że system po stwierdzeniu braku wolnego
miejsca w pliku swap komunikował radośnie, że sam sobie ten plik
powiększy według potrzeb, po czym to robił i dalej już pracował
poprawnie. Żadna aplikacja się nie wywalała. Jak sądzę, było to
spowodowane tym, że ja nigdy nie wyłączałem całkiem swapa, a jedynie
ustawiałem go na stałą wielkość około 2 MB.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/