Re: Swap, wydajność i defragmentacja

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Fri 26 Oct 2007 - 09:06:30 MET DST

In news:1193347595.181248.43070@o80g2000hse.googlegroups.com,
*Mikołaj Bartnicki* <mikolaj.bartnicki@gmail.com> typed:
> Hej,
> Wyłączyłem plik wymiany w Windows XP, pamięci mam gigabajt więc
> wystarczy. Prawdę mówiąc, różnicy wydajności ani w jedną ani w drugą
> stronę nie dostrzegam. Dostrzegłem za to coś innego: od czasu
> wyłączenia swapa, po defragmentacji dysku dostaję komunikat, że
> niektóre pliki nie zostały zdefragmentowane i mam popatrzeć do
> raportu, aby się zorientować które. W tymże wyświetlanym raporcie,
> rubryka na pliki nie zdefragmentowane jest pusta.

Uruchom mmc, z menu plik wybierz dodaj.../dodaj/ defragmentaor dysku i
uruchom go

> O co tu chodzi i czy
> jest się czym przejmować, czy raczej olać temat?

Są pliki i obszary, ktorych defragmentator dysków nie będzie
defragmentować: Kosz, plik stronicowania Windows, Bootsect.dos,
Safeboot.fs, Saveboot.rsv, Hiberfil.sys i Memory.dmp.
Na to nie mozna nic poradzić, aczkolwiek dobrze jest opróżnić Kosz
przed defragmentacja.
Czesto po pierwszym przejsciu defragmentator dyskow nie zdefragmentuje
wszystkich plikow. Najlepsze jest tu rozwiązanie "silowe" : uruchomiac
program ponownie, dopóki nie zdefragmentuje dysków poprzednio pominietych.
Narzedzie to nie zdefragmentuje plikow aktualnie uzywanych, wiec nalezy
zamknac najpierw wszystkie programy, jesli jakies pliki pozostana nie
zdefragmentowane, moze to oznaczac, ze sa uzywane przez dzialajacy
program.
Czesto moze sie wydawac, ze program jest wylaczony, lecz w rzeczywistosci
dziala w "ukryciu". Na przyklad, Outlook czasem pozostaje uruchomiony
nawet po zamknieciu programu.
Aby upewnic sie, czy wszystkie programy zostaly calkowicie zakonczone
przed uzyciem defragmentatora dyskow, uruchom Menadżera zadań-->
Ctrl+Alt+Del, lub klikajac prawym przyciskiem myszki Pasek zadan
i wybierz z menu Menadżer zadań. Sprawdx na zakladkach Aplikacje
i Procesy, czy nie pracuja jeszcze jakies programy (np. winword.exe lub
Outlook.exe - te dwa programy potrafia czasem dzialac dalej po ich
wylaczeniu).