Re: WinXP - drukowanie z wiersza poleceń

Autor: Zby <zby_at_localhost>
Data: Wed 24 Oct 2007 - 21:03:16 MET DST

Dnia 24.10.2007 Michal Biek <mb@2.pl.invalid> napisał/a:

> Zby log:
> [...]
>
> Pod shellem cmd (WOW) chcesz mieć dostęp do 'dialogu' Windowsa? Ehhh, nie
> kumam pomysła!:-)
> Po co? Jak można bezpośrednio korzystać z interfesu XP/m.in. usługa PnP
> (autowyszukiwanie i instalowanie udostępnionych printerów).

No choćby po to, żebym mógł użyć tego w skrypcie. Nie chcę korzystać z
autowyszukiwania - niech mi się tylko ten dialog przed drukowaniem pokaże,
i to mi już zupełnie wystarczy.

Tylko tyle.

> Pewnie poprzez WMI albo coś exe napisanego w C++, Delphi ... można to
> uzyskać. Ale po siakie licho?

Potrzebne mi - to wszystko. Chciałbym mieć taką możliwość.

> BTW jak nie wiesz jaka to drukarka, na jakim hoście to po co Ci wiedza
> nt./wybór drukarek przez 'dialog'?

Właśnie po to, żebym się dowiedział. Dialog pokaże mi, z czego mogę wybierać.

BTW: inną niedogodnością tego "sieciowego sposobu" jest choćby to, że nie
mogę podać jakiegoś rodzaju "nazw domyślnych"; aż prosiłoby się, żeby
Windowsy mogły rozpoznać "\\localhost\default" jako "drukarka domyślna
podłączona bezpośrednio do komputera lokalnego" - ale gdzie tam... trzeba
posługiwać się właściwą nazwą i hosta, i "udziału".

--
Zby