Re: Trwałe ukrycie plików [WinXP]

Autor: humanista \(mruczus\) <m.j_at_gmail.com>
Data: Wed 24 Oct 2007 - 11:46:23 MET DST

Z tymi dowolnymi rozmiarami partycji ukrytej jest różnie, ale najczęściej
niezbyt dobrze. Nie próbowałem ale różne programy mające taką funkcję podają
w instrukcji, żeby uważać i prawie nic nie robić na zwykłej partycji, tylko
od razu wchodzić na partycję ukrytą. Zwykła partycja ma służyć tylko jako
atrapa i praca na niej, jeśli zapiszemy tu dużo plików, może doprowadzić do
nadpisania plików partycji ukrytej. Ponieważ nie czytałem artykułów
teoretycznych o sposobie działania na takiej partycji, więc nie chciałem
ryzykować, że tak się stanie. W sumie ukrycie partycji w partycji nie musi
być takie rewelacyjne, bo jeśli ktoś podejrzewa o ukrywanie danych, to
zainstaluje oprogramowanie i sprzęt szpiegujący wpisywane dane do komputera
i przechwyci hasło do partycji.

Trochę może pomóc zainstalowanie oprogramowania, które w tym momencie nie
pozwala na przechwytywanie ekranu ale to chyba tylko w pre boot encryption i
tam nie zawsze działa mysz żeby nią przenieść pozycję karetki w inne miejsce
i w ten sposób zmienić kolejność znaków wprowadzanego hasła.