Re: ukrycie partycji / backup partycji

Autor: jack <shineme-wytnij_at_gazeta.pl>
Data: Wed 24 Oct 2007 - 10:47:22 MET DST

Dnia Wed, 24 Oct 2007 09:27:52 +0200, Włóczykij78 napisał(a):

> Witam!
>
> Z racji tego, że mam pod opieką kilkanaście komputerów (pracownia
> szkolna), a ich reinstalacja i rekonfiguracja zajmuje sporo czasu, chcę
> zrobić obraz partycji systemowej, trzymany na wydzielonej partycji
> twardego dysku. Oczywiście wypadałoby, aby backupowa była niedostępna
> dla zwykłego użytkownika. I teraz pytanie:
>
> 1. Jakim narzedziem zrobić backup? Interesowałby mnie przy okazji backup
> partycji ext3, więc narzedzie musiałoby obsługiwać NTFS i ext3, z
> zapisem na dysku. Ghost odpada z powodów licencyjnych.

> [...]

Mozna usunąc literę dysku w zarządzaniu dyskami i userom odmówic dostępu do
tego narzędzia. Dysku nie bedzie w exploratorze.

Co do kopi sprawdź program Acronis - True Image - mozna go zainstalowac na
komputerze i zrobi kopie takze na pracującym systemie (mowa o okienkach) -
nie wiem czy obsługuje ext3 ale pewnie wszystko jest w opisie.