ukrycie partycji / backup partycji

Autor: Włóczykij78 <cysio123usunto_at_interia.pl>
Data: Wed 24 Oct 2007 - 09:27:52 MET DST

Witam!

Z racji tego, że mam pod opieką kilkanaście komputerów (pracownia
szkolna), a ich reinstalacja i rekonfiguracja zajmuje sporo czasu, chcę
zrobić obraz partycji systemowej, trzymany na wydzielonej partycji
twardego dysku. Oczywiście wypadałoby, aby backupowa była niedostępna
dla zwykłego użytkownika. I teraz pytanie:

1. Jakim narzedziem zrobić backup? Interesowałby mnie przy okazji backup
partycji ext3, więc narzedzie musiałoby obsługiwać NTFS i ext3, z
zapisem na dysku. Ghost odpada z powodów licencyjnych.

2. Jak ukryć partycję, ale w taki sposób, by nie było jej widac w
systemie w żaden sposób, chyba ze z konta admina?