Re: Problem

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 18 Oct 2007 - 17:57:24 MET DST

Użytkownik "asdasd" <piotrpio@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ff7uks$1qi$1@news.lublin.pl...
> Witam
> Mam tego rodzaju problem na dysku ATA (Fat 32) pod Win XP wszystkie
> foldery zgubiły nazwy .....nie można żdnego otworzyć .....
> Co ciekawe pod Win 98se niektóre foldery są nie zmienione !!!.....ale
> większość zawiera foldery z jakimis ''chińskimi '' nazwami
(...)

Ja bym tak:
Sprawdził, tradycyjnie, czy kable są całe, wtyczki dobrze siedzą i
stykają, karty na miejscu, pamięć nie kwasi, napiecia z zasilacza
mieszczą sie w granicach +- 5%...
Może się tak dziać, gdy masz ustawiony reset licznika błędów, dysk jest
umiejący wysokie UDMA, a kabel jest stary, 40-żyłowy.
Sprawdź, czy nie przegrzewa się procek, czy pamięć jest w porządku.

Najbardziej bym stawiał na problemy z transferem, w najgorszym razie w
ustawieniach kontrolera przełącz na "tylko PIO", jeśli inne sprawy będą
OK, a problem nadal wystąpi. Transfer spowolni, ale powinien się
ustabilizować. Do czasu znalezienia rozwiązania można na tym pojeździć,
choć najwygodniejsze to nie będzie. Aale np. do codziennej poczty,
przeglądania WWW, powinno wystarczyć.

Nie można wykluczyć także, że coś się stało w BIOSie i przy starcie daje
kontrolerom złe nastawy. Miałem tak na jednej z płyt, że nie startowało
mi NIC. Okazało się, że aktywny jest tylko... TRYB UDMA, PIO brnął w
maliny (na odwrót, niż by wypadało się spodziewać...). Ile się nabiłem,
żeby BIOSa przeflashować, po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.

--
LH
"Ten, kto nie ceni i nie szanuje przeszłości,