Re: Procesor 1.73Ghz i 2048MB ramu,a Vista

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 17 Oct 2007 - 23:35:28 MET DST

Dnia Wed, 17 Oct 2007 19:05:12 +0200, Maciek Obłaza napisał(a):

> In news:l3sxs86w0ske$.dlg@kwinto.prv,
> *Michal Kawecki* <kkwinto@o2.px> typed:
>
> przepraszam bardzo, ale nie moge się zgodzić z Panem. Moje dwa
> grosze - uważa Pan że procesor orócz tego ze umożliwia obsługę większej
> ilości pamięci niczym się nie rózni ? a nie zapomniał Pan przypadkiem
> o podwojeniu liczby rejestrów procesora ? jeśli się to *wykorzysta*
> ( i inne rozszerzenia ) twerdzę że mozliwy jest wzrost wydajności -
> oczywiście nie jeśli program działa w trybie 32 bitowym - gdzie dostęp
> jest tylko do połowy rejestrów, lecz w trybie x64 - polecam zajrzeć do
> [...]

Nie napisałem, że się niczym nie różni - owszem, są różnice, te
najbardziej widoczne podkreśliłem. A jeśli chodzi o Twoją teorię na
temat różnic w wydajności obu systemów to muszę Cię zmartwić, praktyka i
testy mówią co innego. Na pewno winę ponoszą za to zarówno twórcy
aplikacji, jak i sterowników, ale fakt jest faktem - poza paroma
specyficznymi programami nie ma różnicy w szybkości pracy. Hmm jest
pewna różnica - otóż przy małej ilości pamięci system 64-bitowy będzie
pracował wolniej. Może zamiast manuali poczytaj sobie troszkę testów?
Np. ten (troszkę stary) -
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1857476,00.asp .
Albo wybierz sobie coś z tej listy:
http://www.google.com/search?&q=64-bit+vs.+32-bit+Windows