Re: XP/Vista na licencji OEM - a gwarancyjna wymiana laptopa.

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 17:04:13 MET DST

Uzytkownik "Rafal M" napisal:

> NIe, kupuje laptopa z preinstalowanym Linuxem. Formatuje dysk i
> instaluje XP/Viste OEM (kupiona w pudelku). Wiadomo przypisuje ja do
> tego laptopa, po czym lapek idzie do wymiany na nowy w ramach
> gwarancji.

Zaznaczam, ze nie jestem prawnikiem i nie roszcze sobie prawa do jedynie
slusznych opinii :). M$ ciagle zmienia zasady licencjonowania OEM i
nadazanie za nimi to bladzenie po labiryncie. To cytat ze strony:

http://www.omegasoft.pl/?zobacz=575&producent=

"Licencja OEM
Oprogramowanie w wersji OEM jest licencjonowane tylko na komputer, na
którym zostalo po raz pierwszy zainstalowane. Pózniejsze przeniesienie na
inny zestaw komputerowy nie jest w zadnym wypadku mozliwe."

Taki zapis dotyczy wszystkich wersji. W konkretnym przypadku trzeba
zajrzec do udzielonej licencji.