Re: legalność XP

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 15:07:55 MET DST

Użytkownik "Artur(m)" napisał:

> Była tu kiedyś dyskusja na ten temat z przewagą sugestii,
> ze licencjodawca może wpisać co mu się podoba
> (jeżeli nie nawołuje do przestępstwa itp), a licencjobiorca
> może je zaakceptować (używać) albo nie (...i nie używać).

Myślę, że to temat dla prawników. Jednak tzw. szary obywatel chciałby
wiedzieć jak jest naprawdę. Jakiś Urząd Centralny powinien wydać
obowiązującą interpretację podobnych zapisów licencyjnych. Na jednym z
forum czytałem min., że jeśli zapis licencji (choćby ten o konieczności
posiadania faktury) nie ma odbicia w polskim prawie, to w razie jej braku
nie odpowiadasz karnie z artykułu o naruszeniu praw autorskich, ale
licencjodawca może Cię ścigać na drodze cywilnej i wygrać.

Pozdrawiam Remek