Re: Vista w laptopie z 512MB RAmu - czy to dobry pomysl?

Autor: Bula <bulax5_at_spamikpoczta.onet.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 10:15:00 MET DST

Miko aj Bartnicki pisze:

> "Bezmyslnie powtarzasz jakies obiegowe slogany bez pokrycia w
> rzeczywistosci. Athlon 2000, 1GB pamieci, Radeon 9550SE i Vista
> Business (innej nie ma w MSDNAA) z przeslicznym interfejsem Aero smiga
> bez zajakniecia. Goly system zabiera (wg. gadzetu na pasku bocznym) 40
> do 50% dostepnej pamieci, takze zostaje jeszcze pol gigabajta zapasu -
> w sam raz na OpenOffice, Firefoksa i jakas muzyczke w tle."
>
> W ogole to nastala jakas moda na narzekanie na wymagania sprzetowe
> Visty? Kazdy wspolczesny pecet bez problemu Viste pociagnie.

Witam,
Dlaczego bezmyslnie. Od 4 miesiecy pracuje na Viscie. Sprzet jaki mam to
ACER 5710, czyli Intel Core2Duo 1,66 intel GMA950 i na poczatek
dostalem ten sprzet z 1GB.
Ogolnie dalo sie pracowac, bo na identycznym sprzecie kumpel visual
studio meczyl. Ale wracajac do tematu, przy normalnej pracy oczywiscie
dalo sie pracowac, to ze zajetosc pamieci wynosil 70% nic nie znaczy, bo
jak kazdy wie Vista inaczej patrzy na pamiec, wiec nie nalezy sie
sugerowac si ile ona zajmuje jak to bylo w XP, tutaj troche vista
inaczej zarzadza pamiecia. Mimo tego jednak dysk dawal sie we znaki,
swap na 1GB na poczatek i juz mu bylo za malo, czasami przy Firefoxie,
Tunberbirdzie, 2xRDP, wlaczenia google earth zglasza brak pamieci, przy
swapie 2GB nie bylo takiego problemu. PO miesiacu dostalem kolejne 1GB,
na ktorym pracuje do dzisiaj. Teraz nie dosc ze widac poprawie w
szybkosci dzialania calej maszyny, jak juz pisalem wczesniej, glupie
lockowanie komputera nie powoduje mielenia dyskiem. Owszem da sie
pracowac na 1GB to prawda, ale przy 2GB Vista dostaje skrzydel, swap 1GB
i wszystko ladnie szaleje, do tego jeszcze virtualna maszyna win2003 z
512 ramu dla niej i jest dobrze.

Ooglnie masz racje, obecne nowe sprzety spokojnie sobie radza z vista,
ale jezeli mialbym w swojej poprzedniej firmie zmieniac xp na vista, to
niestety wymiana sprzetu bylaby konieczna, 512 Ramu to zdecydowanie za
malo dla visty, a przy takiej ilosci pamieci XP szaleje i nikt nie
placze. Ale takie jest zycie, zmiana win98 na XP tez wymagala lekkich
zmian w sprzecie. Choc boli mnie, ze zmiany w xp->vista sa mniej
widoczne niz 98->xp.

--
Pozdrawiam
Bula