Vista w laptopie z 512MB RAmu - czy to dobry pomysl?

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Fri 12 Oct 2007 - 13:13:08 MET DST

Witam

Kupuje wlasnie laptopa dla osoby ktora NIGDY nie miala kontaktu z
komputerami - i teraz przed emerytura postanowila to zmienic ;)

Laptop w cenie jaka mnie interesuje to przy dobrych wiatrach ma procek
M530 1.76Ghz i 512MB ramu (moze 1024 mb ram ale watpie).

Patrze tak na oferty i widze ze wiekszosc lapkow w takiej konfiguracji
ma preinstalowana Viste - co wg mnie jest srednio madrym pomyslem
(pamieciozernosc systemu). W dodatku taki laptop ma 80GB HDD, wiec sam
OS zajmie tam pol dysku ;)

Jak myslicie warto sie w to pakowac? Czy lepiej kupic laptopa bez
systemu i do tego dokupic XP OEM za ok 270 zl? Rozwazam tez Linuxa w
dystrybucji Ubuntu, tylko boje sie z tego wzgledu ze osoba ktora z
tego bedzie korzystac jest calkowicie zielona :/ Jej przygode z
komputerami zaczne od nauki obslugi myszki ;-)

Pozdrawiam
Rafal