Re: drukowanie na drukarce w domenie

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Thu 04 Oct 2007 - 21:37:32 MET DST

In news:fdvgup$if1$1@nemesis.news.tpi.pl , *oliwa* wrote:
[...]
> dokladnie, drukarka usb podlaczona do komputera xp prof praujacego w domenie.
> Przy probie polaczenia sie z ta drukarka z XP HE prosi o uzytkownika i haslo.
> Probuje podac usera lokalnego i domenowego i nic, nie moge sie polaczyc z
> drukareczka. Drukarka jest udostepniona tym uzytkowniko co sie loguja oraz
> wszystkim i nic.
> Jakies sugestie jeszcze?

No to przeprowadziłem test,udostępniłem drukarkę na Komp1 - XPprof,
udostępnij tę drukarkę jako 'costam',
w zakładce zabezpieczenia:
usunąłem 'wszyscy' (zostali tylko lokalni administratorzy i właściciel)
dodałem użytkownika 'user2' (który jest zalogowany na Komp2 - XPHE):
przycisk 'dodaj', 'lokalizacje', wybrałem 'nazwadomeny', wprowadziłem
nazwę 'user2', OK. W wyniku na liście mam tylko lokalnych i
'jakasnazwausera&(nazwadomeny\user2)' z zaznaczonym prawem drukowania.
Po zatwierdzeniu idę do XPHE.
Dodaj drukarkę, sieciowa, przeglądaj, wybieram Komp1, drukarka 'costam'
zatwierdzam co trzeba, po drodze i zakończ.
No i mogę drukować. O nic nie pyta.
Więc powstaje pytanie co mamy inaczej. Jest jedna możliwość,
na tym WinXPHE nazwa użytkownika to 'User2' (bez \ czy @domena),
ale we właściwościach systemu
(prawoklik mój komputer, właściwości, Nazwa komputera)
pełna nazwa komputera 'Komp2' (z zakresu dopuszczonego w domenie)
a grupa robocza 'nazwadomeny' (zgodna z nazwą domeny)
Sprawdź powyższe i jak tak nie jest to zmień, a potem zacznij od
początku, usuń drukarkę na HE, zdejmij udostępnianie na XPprof,
i zrób po kolei jak ja powyżej.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)