Re: Jak czesciej synchronizowac czas w XP ?

Autor: <stanley_pWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Wed 05 Sep 2007 - 13:35:15 MET DST

> Po zassaniu i rozpakowaniu można z folderu Lang wywalić wszystkie języki
> oprócz polskiego. Wydaje mi się że katalog Sources też jest raczej
> niepotrzebny :)

Zapewne masz rację, można na tym zaoszczędzić aż około 700KB na dysku :-)

> Interfejs jest faktycznie wygodniejszy no i zlikwidowano
> bug który w XP objawiał się niecentrycznym umieszczeniem apletu na pasku
> zadań.

Starsza wersja nie pozwalała (albo raczej nie wiedziałem jak, nie będę juz
sprawdzał ;-) na podział wierszy w aplecie, przez co np. data i godzina była w
jednym wierszu. Przyznam, że to było u mnie powodem szukania nowszej wersji. A
trzeba po prostu wpisać '\n' (dowiedziałem się o tym właśnie z nowej wersji ;-)
W każdym razie obecnie format daty mam taki:

dddd\nd/mmm/yyyy\nhh:nn

> Wymieniam :)
:-)
...zaś odnośnie tytułowego synchronizowania czasu (synchro przez internet) -
może się komuś przyda. Przyznam, że w ogóle bawiłem się tym pierwszy raz.

W TClock-u ustawiłem:

1. Ustawienia synchronizacji, wklepałem serwer: ntp.task.gda.pl
2. Zgodnie z helpem autora utworzyłem nowy Alarm (ktory sobie nazwałem
np. 'TimeSynchro') i w nim:
- w nazwę pliku wpisałem 'sntp'
- zahaczyłem 'Uruchom przy starcie TClock'
- zahaczyłem 'Powtarzaj regularnie co' <i tu interwał, np. co 60> minut

Pozdrawiam -

Stanley