Jak zmienic "zmienna srodowiskowa" ?

Autor: Fantom <szczukot_at_SPAM.poczta.onet.pl>
Data: Tue 04 Sep 2007 - 18:04:09 MET DST

Witam
Chcialbym zmienic sciezke do TEMP. Recznei mozna to zrobic piszac po prostu
SET TEMP=C:\TEMP. Mozna tez zrobic to we wlasciwosciach kompa. Ale mam kilka
pytan :
1) jak to zrobic z poziomu :kodu" czyli uzywajac np shell.exe itp ?
2) po ustawieniu tej zmiennej w rejstrze pojawia sie tak :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session
Manager\Environment - oryginalna wartosc
HKEY_CURRENT_USER\Environment - dla aktualnego usera.
Mam rozumiec, ze zasze sa ladowane zmienne z tej pierwszej sciezki, chyba ze
user ma jakies konkretne dla siebie to wtedy te "nieoryginalne" sa
wazniejsze ? Czyli jak do tej drugiej sciezki przypisze temp=c:\temp to
zadziala dla tego usera a dla innych nie ?
3) po zmianie w rejestrze tej opcji co trzeba wywolac aby system zaczal
uzywac nowcyh zmiennych (nie liczac resetu) ?

Fantom