[XP HE] Zaplanowane zadania / Harmonogram zadań / at.

Autor: zapzap <zapzap_at_localhost.net>
Data: Tue 04 Sep 2007 - 16:12:12 MET DST

Witam.

Ostatnio zacząłem dobierać się do funkcji "Zaplanowane zadania"
w Windows XP Home Edition PL i w związku z tym natrafiłem na
kilka problemów, które pozwolę sobie przedstawić poniżej :-)

1. Jeśli zaprogramuję zadanie, które ma np. wykonywać się co
minutę, a potem wyłączę komputer i włączę go choćby na następny
dzień, to przed ekranem logowania pojawia mi się
komunikat, że ~"pewne zadania nie mogły być wykonane".
Czy mogę spowodować, aby ten komunikat się nie pojawiał
w ogóle? Zwłaszcza, że chodzi o zadania stricte administracyjne,
o których użytkownik nie musi wiedzieć, a tym bardziej,
nie chcę, żeby musiał klikać przy każdym uruchomieniu kompa
w "OK".

2. Doszedlem do tego, że zadania są przechowywane w niestety
binarnych plikach C:\Windows\Tasks\*.job
Czy jeśli stworze na jednym komputerze zadanie wykonujące
się jako konkretny użytkownik z hasłem to wystarczy skopiować
plik *.job na inny komputer - zakładając, że na obu są ci
sami użytkownicy z identycznymi hasłami. Czy takie zadanie
się wykona na drugim komputerze?

3. Jeśli się dobrze orientuję, to polecenie "at" służy do
dodawania/etc zadań do listy na komputerze lokalnym
i na kmomputerach zdalnych. Oczywiscie na zdalnym komputerze
musi być z tego co się orientuję uruchomiona usługa "Harmonogram zadań"
i ~"Zdalne wywoływanie procedur RPC", ale czy to wszystko? (nie mam
na myśli firewalla).

4. Za "Zaplanowane zadania", odpowiedzialna jest m.in. usługa
"Harmonogram zadań", zatem np.

        net start "Harmonogram zadań"

powinno tę usługę uruchomić. Pytanie: czy jest jakaś inna nazwa
tej usługi, np. angielska, której mogę użyć, aby uruchomić usługę
przy pomocy net start ... na polskim XP HE? Chodzi np. o sytuację,
w której nie mam dostępu do polskich znaków, wtedy nie mogę
wpisac przecież "Harmonogram Zada_ń_" i jestem "ugotowany" ;-)
Czyli jednym słowem, czy jest jakiś alternatywny sposób
na uruchomienie/zatrzymanie tej usługi?

Dzięki z góry za wszelkie sugestie,

Pozdrawiam,

--