Re: Grupa robocza w domenie

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Thu 30 Aug 2007 - 19:50:07 MET DST

In news:fb6tei$iur$1@news.vectranet.pl , *Luk* wrote:
> Witam
> Są komputery pracujące w domenie (na serwerze jest Windows 2003 Server).
> Jeżeli wchodzę do Otoczenia sieciowego, mogę przeglądać komputery, które są
> widoczne. I teraz moje pytanie, czy te komputery pracują w grupie roboczej
> (mimo, że są w domenie), czy jednak czymś różnią się od tej "zwykłej", czyli
> bez domeny, grupy roboczej? Na komputerach jest Windows XP. Z góry dziękuję
> za pomoc.

Widoczność innych komputerów w otoczeniu to drugorzędna sprawa (możliwa do
skonfigurowania).
Istotą jest to, gdzie użytkownik jest sprawdzany przy logowaniu.
W 'grupie roboczej' każdy użytkownik loguje się na swoim komputerze, i tam
jest sprawdzany (login i hasło), tam nadawane są mu uprawnienia i
ograniczenia. I to co widzi zależy od tego co sobie (lub administrator
lokalny tego komputera) poustawiał, oraz co sobie poustawiali użytkownicy
(ich administratorzy) innych komputerów.
W domenie użytkownik jest sprawdzany na serwerze(ach) domeny, tam jest
trzymana lista loginów i haseł (niezupełnie haseł, ale nie o to chodzi).
Tam też zachowane są jego uprawnienia i ograniczenia. Zarządzają już tym
nie poszczególni administratorzy komputerów lokalnych, a administratorzy
domeny (zresztą z dowolnego komputera, ale po odpowiednim zalogowaniu)
I to co widzi użytkownik w otoczeniu zależy od jego uprawnień i ograniczeń
(polis) nadanych centralnie.
Może widzieć całe otoczenie sieciowe tak jak je widział w grupie roboczej,
ale, jak powiedziałem nie w tym rzecz.

Z ciekawszych różnic, przy włączeniu profilu mobilnego, użytkownik danego
komputera, po zalogowaniu się na inny komputer w domenie swoim loginem
zobaczy pulpit w takim stanie jakim go zostawił na tamtym sprzęcie.
I będzie miał własne moje dokumenty, pocztę itd. pomimo, że zmienił
biurko.

Wracając do problemu, jednak jest to 'trochę' coś innego ;)

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)