Re: Konta domenowe i uprawnienia do LPT

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 23:50:47 MET DST

** Kajetan <no-mail@no-problem.pl> wrote:

> Zasadniczo,

Oraz pobieżnie. ;)

> nie czytalem watku od poczatku

Może jednak wypadałoby. :P Długi nie jest.

> ale jesli dobrze rozumiem i Rafalowi nie dziala dostep do LPT

Do szeregowego.

> jesli z programu korzysta nie-administrator lokalny, to moze albo powkladac
> userow domenowych do lokalnych grup administracyjnych (ogolnie kiepski pomysl
> jesli chodzi o bezpieczenstwo) albo zagladnac jakich praw uzytkownika czy
> uprawnien na plikach/rejestrze/etc program wymaga

To drugie jest zdecydowanie opcją do której bym się skłaniał - w sensie na
ślepo dodawanie tam i ówdzie daje rozwiązanie przypadkowe, bo na ślepo się
udało.

> i nadac te prawa grupie domain local, do grupy wsadzic globalna grupe w
> ktorej sa userzy domenowi i bedzie okej.

Że nadać prawa trzeba to jest jasne, większy problem w tym jakie te prawa
nadać. :)

Szkoda, że Windows nie ma rozwiązania podobnego do linuksowego - użytkownik
zalogowany na lokalnej konsoli uzyskuje pełną kontrolę nad rzeczami typu
właśnie port.