Re: Problem z drukowaniem w sieci TCP/IP

Autor: raqs <raqs_at_polbox_ciach_.com>
Data: Wed 22 Aug 2007 - 07:40:24 MET DST

raqs pisze:
> Witam,
>
> Mam problem z drukowaniem w sieci.
> Wygląda to tak: w podsieci za ruterem mam włączony XP He do którego
> podłączona jest drukarka OKIC3200 przez USB. Na tej stacji
> zainstalowałem usługi drukowania dla UNIX-a, innymi słowy serwer lpd.
> Ruter WANem jest zapięty do reszty LANu. Przekierowałem ruch
> przychodzący do portu 515 na adres kompa udostępniającego drukarkę.
> Niestety, pomimo poprawnej konfiguracji klienta, nie udało mi się zmusić
> drukarki do działania. Co ciekawe, gdy wysyłałem wydruk za pomocą
> konsolowego polecenia lpr - działało.
> [...]

Odpowiadam sam sobie (może się komuś przyda)
Problemem było, że drukarka OKI C3200 nie obsługuje języka PS ani PCL.
Znalazłem ro związanie tego problemu:
http://www.stat.tamu.edu/~henrik/GSPSprinter/GSPSprinter.html#Download_Required_Packages.

Następnie udostępniłem virtualną drukarkę postscriptową i wszystko hula,
aż miło.

pozdr

RAQ